CPM / eCPM / CPA / CPC / CTR
מושגים מתחום הפרסום המקוון.
CPM הוא Cost per Mille או המחיר לאלף מופעים של הפרסומת
CPC הוא Cost per Click או המחיר שמפרסם משלם עבור הקלקה על פרסומת.
CPA הוא Cost per Action או המחיר שמפרסם משלם עבור ביצוע פעולה כלשהי, לדוגמא: מחיר על הקלקה על פרסומת שהובילה למילוי טופס על-ידי המשתמש.
CTR הוא Click Through Rate או כמה מופעים צריך כדי שתיהיה הקלקה על הפרסומת.
eCPM הוא ה- Effective Cost Per Thousand או המחיר האפקטיבי של אלף מופעים. כדי לקבל את ה- CPM האפקטיבי מקובל לחלק את ההכנסות מהפרסומת במספר המופעים ולהכפיל את התוצאה באלף. נדגים: נניח שקמפיין פרסום אחד זכה להכנסות (אפשר להחליף הכנסות בכל מדד אחר להצלחה שתבחרו) של $3 על 340 מופעים של הפרסומת. לפי נתונים אלה c ($3 / 340) X 1,000 = $8.82 eCPM

RSS
אקסלרייט בפייסבוק
טוויטר